Skok - Šraj peski - grapa v Vršičih - Vežica

Na prakirišču pred vstopom v dolino Kamniške Bele prvič letos nadenem zimske čevlje, pograbim palice in zaloputnem vrata. V mrzlem jutru me pot vodi do Orglic, kjer pred slapom zavijem desno na ozko stezico. V okljukih se vzpenjam skozi gozd in mimo velba do skoka, ki se vlažen in v rokavicah izkaže za kar nerodno bariero. Nadaljujem po Šraj peskih pod steno Vežice in razmišljam o njenih kratkih smereh v dobri skali. Bolj ko pridobivam višince, bolj brije okoli ušes in z vsakim metrom raste dvom, če si res želim opraviti zastavljeno turo. Ko na svoji desni zagledam grapo v Vršičih, ki je druga gledano iz smeri Vežice, zagrizem proti njej. Zaradi mraza v rokavicah preplezam kratek vstopni del, ki ponudi več nerodnosti, kot izgleda, preden se ga lotiš; palčniki so k temu bržkone pripomogli. Lahko bi šla še malo naprej po melnatem terenu in v skalni svet vstopila bolj levo ter prišla po stezici do drugega odseka, ki v lahkem poplezavanju vodi proti robu stene. Možic na pomolčku in potka v levo sta naznanila, da lahko ponovno vzamem palice v roke in jo mahnem proti idilično-travnatem vrhu Vežice. Še preden jo dosežem, si v sončnem zavetrju poiščem udobno počivališče za kratko martinčkanje, nato nadaljujem ob žvižganju vetra do vrha, s katerega se zazrem proti Lučkemu Dedcu. Z njegovega prijaznega, zelenega vrha z očmi potujem na sosednji greben vse do Planjave, nato se obrnem na drugo stran in brez premišljevanja ali trohice obžalovanja zavržem včerajšnji načrt ter 'odslalomiram' po travnih zaplatah med ruševjem do grape, ki ji okrašeni z neštetimi bodečimi nežami sledim, dokler se mi ne zazdi, da bi kazalo zabresti v levo skozi ruševje, da slučajno ne bi nižje v njej naletela na skoke. Nazaj se mi res ne bi ljubilo. Prečim v levo skozi visoko in gosto gorsko borovje. Nekaj časa me napredovanje ob prijetnem pozibavanju na močnih vejah zabava, a bolj, ko se bližam Presedljaju, bolj navdušena sem nad dejstvom, da bom kmalu pristala na trdnih tleh markirane poti. Kakšnih pet minut nad sedlom jo končno dosežem. Privoščim si še en krajši postanek s pirino bombeto in čajem ter se po eni uri znajdem na izhodišču.

Od Orglic proti skoku
Velb

Skok - pogled navzdol

Proti Šraj peskom

Del Šraj peskov - pogled navzdol

Vstop v grapo

Pogled na stezico, po kateri pridemo, če vstopimo bolj levo