Podgorski vrh / Monte Nebria

Mnogokrat se peljem mimo kuclja, dvigajočega se južno od Ukev (Ugovizza), a nikoli se nisem prav zares nameravala povzpeti nanj. Tudi za njegovo ime se kaj prida nisem menila, le enkrat sem mislila, da se bom po daljši turi vračala ob njegovem vznožju, a ker sem turo zaključila drugače, nisem realizirala niti mimohoda. Vseeno je nepričakovano prišel na vrsto hribček imenovan Podgorski vrh oz. Monte Nebria in ni razočaral. V petek zvečer ob pregledovanju zemljevida opazim možnost prečenja Podgorskega vrha in takoj se odločim, da bo ravno prav kratek potep, da se lahko zjutraj po mili volji naspim, nato pa se lagodno zapeljem do Ovčje vasi (Valbruna), kjer se je na parkirišču, ki se nahaja v bližini gostišča, smeh sankajočih otrok razlegal v sončno dopoldne. Podala sem se skozi gozd, kjer so se zaradi nenapovedano toplega vremena drevesa otresala belega pregrinjala in me radodarno obsipavala s snegom, ki mi je polzel po vratu in hladil razgreto čelo. Na vzhodnem vrhu sem srečala nekaj Slovencev, sicer prijaznih, a meni ni bilo do pogovora, zato sem jih kaj hitro zapustla in odmaširala naprej na zahodni vrh, za katerim sem si na rogovili v zavetju privoščila martinčkanje in uživanje v tihoti. Po kakšne pol ure sem jo mahnila naprej do naslednje vzpetine v grebenčku, ki ravno tako kot uradno poimenovana vrhova nosi na svojem vrhu breme križa. Ker je najnižja, nosi najmanjšega. 😉 Z nje sem se skozi strm gozd v ključih spustila do rečice Bele (Fiume Fella). Nad njo se v predelu nasproti Ukev vije avtocesta, na katere stebru sem nepričakovano zagledala napis, ki me je usmeril v želeno smer okoli hriba in proti izhodišču. 
Po zanimivem potepu, primernem za kratke dni, je bila kava v bližnjem gostišču začinjena s pogledom na Viševo skupino, kar je prijalo enako, če ne še bolj, kot češnja na smetani.

Greben Naborjetskih gora pod vzhodnim Podgorskim vrhom

Zahodni vrh z vzhodnega, zadaj desno Šinauc

S poti, ki zavije levo in sestopi na jug, zavijem desno proti zahodnemu vrhu

Višarje in Kamniti lovec

Kratko grebensko pohajkovanje

Na glavnem oz. zahodnem vrhu

Severozahodno od glavnega vrha je še ena glava

Ukve, zadaj zasnežen Ojstrnik in proti vzhodu vrh Zahomca

Sestop proti Ukvam; na desni strani doline Šinauc 

Na avtocestnem stebru je označeno, kod je treba nadaljevati, da se čez sedlo Za vrhom (Sella Nebria) vrnemo na izhodišče

Na povratku


Komentarji