Pleša, Grmada, Strmec, Šentviška Tura, Tura, Podraška Tura in Gradiška Tura

Primorski velikan, ki ponosno razkazuje svojo plešasto glavo, je bil to zimsko jutro vetrovno negostoljuben. Že na izhodišču v Razdrtem je bilo sakramensko mrzlo. Ob pridobivanju višincev na Poti ob melišču se je mrazu pridružil še veter, ki je postal v vršnem delu tako silovit, da je vrtinčil sneg, ustvarjal zamete in me spravljal iz ravnotežja. V nadaljevanju na Grmado nisem imela nič milejših vetrovnih razmer in kamni v žepih bi bili več kot dobrodošli. Med sv. Hieronimom in Strmcem je jutro slednjič začelo jemati slovo, veter se je naveličal zganjati vragolije in temperature so postale zmrzljivcem prijaznejše. Za lovsko kočo Vojkovo sem stopila na cesto, takoj z nje zavila na vlako in v hipu se je pokrajina spremenila v prvobitno divjino, ki ji človek še ni uspel vtisniti svojega pečata. Dvakrat sem sicer naletela na sledi čevljev: prvič, ko sem prečkala markirano pot Podnanos-Abram, in drugič, ko sem prečkala markirano pot Kamp Tura-Abram, ves preostali svet pa je tam samo za živali. Ta dan sem si drznila zmotiti njegov mir, negovo tujost ter spoznala, da je treba biti ob napredovanju skozi neznani labirint hribčkov in dolinic zelo pozoren. V nasprotnem je moč kaj hitro zaiti.
Kljub nizki nadmorski višini, naj si bo na planem ali v gozdu, je bilo precej zametov, spet drugod spihano do trave, katere rjavosivi čopi so privabljali gamse. Enkrat sem se velikemu tropu precej približala, a ko sem jih nameravala fotografirati, so me zaslišali in jo jadrno ucvrli. Travnate zaplate in skalne tvorbe so se izmenjevale z gozdom, ponekod prav mladim. V slednjem se je bilo težavno preriniti skozi bukovje in samo ugibam lahko, če je v toplih mesecih to sploh mogoče (prav gotovo pa si lahko vsak najde obvoz 😉).
Ko sem stopila prav na vse Ture, sem se vračala po zložni poti, ki v nižjem nadstropju (mimo sv. Miklava) preči masiv Nanosa in te dostavi neposredno k vetrnici v Razdrtem.

Vetrnica

Vetrni vrtiljak

Cerkvica sv. Hieronima

Na Strmcu

Na Šentviški Turi

Pri zastavi

Povsod ni tra-la-la priti skozi goščavo

Podraška Tura s Ture

Proti vrhu Podraške Ture ...

... in Čaven z nje

Pogled na prehojeno - čez gozdnato Šentviško Turo in gologlavo Grmado do stolpa na Nanosu

Dolomiti in čavensko pogorje z vrha Gradiške Ture

Prijazen svet Vipavske doline ...

... na drugi strani kukajo Javorniki

Povratek bo mimo sv. Miklava

Dolgo prečenje do izhodišča


Komentarji