Kreda, Slatna,Vogli, Velika in Mala Zelnarica, Kopica, Velika in Mala Tičarica

dva grebena, en sam užitek

Ideja, ki nikakor ni prišla na vrsto, je končno iz besed meso postala. Pred odhodom sem se analitično poglobila v delček potepa in sicer, kako poiskati pristop na Kredo čez Rob pod Kredo. Uspelo je. Kjer se na poti iz Dednega polja proti Lazu začutijo možni prehodi in uzrejo skalne zaplate, pred tem pa v gozd seže ozek melnato-travnat pas, sem se usmerila strmo levo navzgor (cca. 15-20 min za planino Dedno polje). Že nekaj metrov za tem, ko sem zavila, sem videla prečno potko ali stečino, ki jih je bilo v nadaljevanju še nekaj, a jim nisem sledila. Po sprva zelo ustrmljenem terenu se je svet nekoliko položil. Iskala sem prehode med ruševjem in si z zemljevidom pomagala, da sem se približno držala zastavljene linije. Enkrat sem se pustila zapeljati stečini, ki je vodila desno navzgor, a me je pripeljala na romantičen pomolček, nad katerim so se žal videle zgolj plantaže ruševja. Znova sem se usmerila levo in iščoč prehode zadela na nekaj, kar je bilo videti več kot zgolj stečina. Temu več, ki se je občasno izgubljalo, sem več ali manj sledila. Pripeljalo me je na travnato zaplato, ki sem jo imela nagledano že doma in ko sem na njenem zgornjem koncu znova stopila v ruševje, so me pričakale celo obžagane veje, ki sledijo robu grebena. Če je bilo treba tu in tam v spodnjem delu preizkusiti, kako se je guncati na vejah ruševja, so bile tu akrobacije nemožne, saj je ruševje bistveno bolj togo. Vsled tega se je kljub starim obžaganinam ponekod težje prebiti z ene na drugo stran, je pa vsekakor stezica še vedno spodobna in napredovanje ni zoprno. Razgledi so božanski.
S Krede sem nadaljevala na Slatno, ki so jo okupirali ducati krokarjev. Blizu vrha sem zaznala smrad, pogled pa raje umaknila stran od razpadajočih kadavrov drobnice. Na sedlu proti Voglu sem v velikem loku obšla še zadnje razpadajoče truplo in se hitro povzpela na Prvi in Srednji Vogel, nato na neimenovani vrh in že sem bila na zadnjem Voglu, s katerega sem se spustila čez koto 2309. Z Vrat sem nekaj deset metrov nadaljevala po markirani poti, nato zavila desno in po pobočju prišla na teme Velike Zelnarice, s katere sem nadaljevala na Malo in naprej po grebenu proti Kopici. Zadnji del grebenskega spusta z M. Zelnarice proti škrbini je tečno zagruščen in strm. Ni si privoščiti padca, saj bi lahko pristal na melišču v dolini 7J. S Kopice sem nadaljevala po poti proti V. Tičarici. Z njenega vrha je grebenček proti M. Tičarici vabljiv, a kolena niso bila več najbolj 'razpoložena', zato sem sestopila do markirane poti, a jo kmalu zapustila in se povzpela na Malo Tičarico po V pobočju, da sem dosegla omenjeni grebenček že skoraj na samem vrhu. Sestopila sem sproti Štapcam in turo zaključila s povratkom čez planino Ovčarija.

Bohinjsko-Tolminske gore, skupina Krna, Kreda Slatna. Prvi in Srednji Vogel, Kopica in Mala Zelnarica

Dedno polje

Proti Kredi I

Proti Kredi II

Proti Kredi III

Ogradi z grebena Krede

Pokuk nazaj na prehod

Debeli vrh, pod njim Konjske police

Na Kredi

Nad Slatno preobilje krokarjev

Prvi Vogel s Slatne

Krn in pred njim Tičarici, na desni pa Zgornja Komna in Čelo

Grebenček proti vrhu Prvega Vogla

Prva vrhova na tokratnem potepu

Mala in Velika Zelnarica, Zadnji Vogel in neimenovani vrh; v sredini Srednji Vogel

Med Kopico in Malo Zelnarico

Nadaljevanje na neimenovani vrh s Srednjega Vogla ...

... in z njegovega vrha nadaljujem na Zadnji Vogel

SZ greben Debelega vrha

Sestp z neimenovanega vrha

Z Zadnjega Vogla sežejo pogledi na Montaž, Viš, Pelce, Jalovec in greben Mojstrovk. Za najmanjšo med sestrami se blešči Hochalmspitze.

Čez koto 2309 sestop proti tem ploščam ...

... in naprej do vrat, nad katerimi se boči S greben Velike Zelnarice; v ozadju Malo špičje

Utrinek

Za Kopico

Ledvička

Zahodna stran Zadnjega Vogla z Velike Zelnarice

Lepo špičje

Pokuk na sestop z Velike Zelnarice

Z Male Zelnarice Velika in za njo od Prisanka do Razorja in naprej do Dovškega križa, desno Kanjavec in vrh Triglava

Kopica z Male Zelnarice

Grebenski sestop z Male Zelnarice

Lašti pod Čelom in Plaskim Voglom

Travnato ornamentirani svet šodrastih pukeljčkov

Kopica z JV

Vzpon na Veliko Tičarico ...

... in z nje greben proti Mali Tičarici

Nekaj metrov pred vrhom Male Tičarice pokuk nazaj

Yin in Yang macesen

Prikupno na povratku


Komentarji