Col dei Bos in Lagazuoi Piz

Pravijo, da po zrezkih še vampi pašejo. Torej mora za prečudovito samotnimi dnevi pasati tudi precej popularna ferata, ki privede na Col dei Bos. 
Feratta degli Alpini ni zelo zahtevna, C/D so jo ocenili njeni stvaritelji, in če turo zastaviš z uverturnim posedanjem pri Stroblu ter lenobnim nastavljanjem jesenskim sončnim žarkom, pri čemer latte macchiato ne sme umanjkati, si na dobri poti, da te daljši ali krajši zastoji na poti ne bodo spravili iz tira. Taktika se je pri meni obnesla. Nemško govoreča četverica se je na vstopu tako dolgo pripravljala, da sem smuknila mimo, in ko sem precej višje dohitela simpatična gospoda iz Bolzana, so najbrž še vedno obračali pasove in tuhtali, kako se kar najbolje opremiti. Italijana sta mi prijazno ponudila prednost, a kaj, ko sem bila za ta dan sprogramirana kot najbolj poslušen računalnik ter imela delovne obrate na optimumu, če sem hitela počasi oz. je bila moja prestavna ročica tam nekje v drugi. Tako smo premleli in do kosti obrali vse od dobre hrane do nesposobnih politikov. Celo, ko sem jima zaklicala: “Buona giornata,” sta ostala gostobesedna in me razsvetlila z italijansko besedo za kavko*. Slednjič sem le prestavila v malo višjo prestavo in s pomočjo vseh štirih izginila proti vrhu Col dei Bos-a, kjer sem se spogledovala z jugozahodnimi obrazi Tofan.
Nadalje sem jo ubrala počez do markirane poti in po njej do sedla Travenanzes in dalje na Lagazuoi Piccolo. Sestopila sem po izjemno zanimivi stezici, Sentiero Attrezzato dei Kaiserjäger**, ki je bila med 1. svetovno vojno komunikacijska pot avstro-ogrskih vojakov. Dolino je povezovala z visoko ležečimi položaji na in onstran Lagazuoia, s čimer je omogočala hiter pretok informacij in dostavo nujnih stvari na položaje, ki so jih avstro-ogrske čete branile pred napadi Alipinov***.
Pot je speljana po sistemih polic in nudi globoke poglede ter enkratne razglede.


* Il gracchio alpino
** Kaiserjäger = avstro-ogrske alpske čete
*** Truppe Alpine = italijanske čete

Ostanki vojaške bolnišnice - za desnim vogalom stavbe se skriva vstop v ferato alpinov

Pokuk nazaj na ostaline - zadaj vedno bela Marmolada

Koča Lagazuoi, nasproti katere se dviga Lagazuoi Grande

Jeklenice

Pogled na Averau in Crodo Negro

Še del lahkotne poti proti vrhu

Lagazuoi Grande z vrha Col dei Bos 

Tofana di Dentro-zadaj in Tofana di Rozes-desno

Proti koči Lagazuoi

Lagazuoi Piccolo

Piz dles Cunturines in Zimes de Fanes

Z Lagazuoia Piccolo proti lepotcem za zahodu

Kaiserjägersteig

Udoben viseči most je nadomestil tistega iz časov vojne morije

Sass De Stria

Komentarji